Ha vidám vagy, utazz el! Ha szomorú vagy, utazz el! Ha unatkozol, utazz el! Szóval, világot látni, az egy univerzális gyógyszer. Jó társaságban, kicsit kötetlenül, kifejezetten megoldás az élet minden bajára.

Görögország kiváló úti cél. Őszelőn is még jó az idő itt és hiába voltam már többször, még vannak helyek, amiket megnézhetek. Már akklimatizálódtunk, strandoltunk, pihentünk. Jöhetnek a kirándulások!

Ma átvágtunk Görögország gyümölcsöskertjén, egészen az északi határig. A buszból megbámulhattuk a kivi ültetvényeket, az olajfa ligeteket. Fehéren vakítottak a gyapot vattapamacsai. Neonos sárgán világítottak az érett citromok a fákon. A gránátalmák rózsaszínje a falusi kertekben, nagyon kedves látványt nyújtott.

Edessa az első megálló. A vízesések dörgő hangja és a látvány megfogott bennünket. Oda útban, a buszban végig leírásokat, történelmi tényeket és szép történeteket hallgattunk. A macedón köznév magas, fekete hajú és erős férfi megnevezése. Uralkodók és trónra vágyók küzdelmei. Katonák gyógyulása a háborúk után. Gazdasági és társadalmi fordulatok az évezredek alatt.

A vízesések aztán lekötöttek bennünket. Az utazás része a fotózás. Aranyos élményem, hogy nem egy nyelven beszélők között is milyen kapocs a derű és a jó kedély. Mindig akadt segítő, aki lefotózott a látvánnyal. Később egy erős férfikéz segített át a csúszós köveken. Kéretlenül nyújtotta a kezét.

A park nyugodt és szép. Jól esett pihenni és csevegni kicsit. A szűk társasággal is fotózkodtunk, viccelődtünk. A nap egyik aranyos képe a kéreg-szerelem, melyet Andiról és Zoliról készítettem egy hatalmas fa törzsén keletkezett mélyedésben. A jó kedvünknek ma nincs határa! Tovább indulás előtt ezért felkerestük piszildoszt!

Amióta itt vagyok, keresek egy nagyméretű pólót görög felirattal. Edessában is találtam egy árust, de nem volt kirakva nagy méret. Nem beszélek görögül, az eladó vette a bajom és azonnal segített. Elővett egy érintetlen darabot és ott, azonnal, a kedvemért, rányomtatta a kiválasztott feliratot. Amikor fizettem, ő köszönte meg nekem, hogy segíthetett.

Pozarban egy érdekes patak van. Ennek a közepén hideg a víz, mint általában, de a parton termálvizes befolyások vannak. Ez a gyógyvíz sok katona gyógyulását segítette a történelem során, most pedig bennünket szórakoztatott nagyon. Az élményben segített, hogy nem volt nagy tömeg. A nem fizetős szolgáltatás is élvezetes. A bejáratnál a helyi termékeket árulók kedvesek voltak, segítőkészek és rugalmasak. A sok kóstoló segített választani, sőt megvettünk olyat is, amiről nem gondoltuk, hogy milyen finom is lehet.

Itt exportra éti csiga telepek is vannak. A csiganyálból készült krémet azért kihagytam. Jókat tréfálkoztunk ezen. Mi a neve a cuki csigának? Hát, édi csiga!